tisdag 18 maj 2010

Bokleverans

Helgen var full av jobb och kärlek ♥ Philip var nämligen här under helgen ♥

Jag fick en efterlängtad leverans från adlibris igår, så nu måste elefanten bli klar så jag kan hugga in i böckerna och börja virka!



"Crobots, 20 amigurumi robots to make" Nelly Pailloux
"Amigurumi! Super happy crochet cute" Elisabeth A. Doherty
"Amigurumi two! Crocheted toys for me and you and baby too" Ana Paula Rimoli
"Beauty, a retelling of the story of Beauty and the beast" Robin McKinley
"Lilla stjärna" John Ajvide Lindqvist


Den nya boken av Rimoli (Amigurumi two!) har inte samma inriktning som hennes första bok. Den är mer inriktad för bebisar och små barn(som det står i rubriken). Men det känns inte som det finns så mycket "for me". Jag kommer nog trixa mer när jag väl väntar barn, vilket inte är så aktuellt just nu.
Super Happy crochet cute har väl inte de modellerna som jag tycker är typiska amigurumi modeller. Lite docka över det hela. Det fanns dock en über gulligt rådjur som jag verkligen ska pröva på!


Jag åkte till IKEA igår också köpte mig två stora förvaringsboxar som jag ska ha tyger och garn i.
Snacka om mardrömsresa hem!
Vi åkte i en ganska ny bil och jag bara klarar inte av nybilsluften! Efter 5 min känner jag mig redan illamående och då var det 1 timme och 25 minuter kvar tills vi skulle vara hemma i Borlänge.
Det resulterade med en plågsam färd och ögonen var fast på vägen.
Bara jag tittade en mm åt ett annat håll snurrade det i huvudet.
Våga vägra ny bil! (eller helt enkelt KIA)

Inga kommentarer: