tisdag 20 juli 2010

På eller Av?

 



Idag står städningen på agendan och Lordis Eurovision vinnarlåt sjunger på full volym.
Bra städmusik underlättar alltid ;)

Men jag har tänk på en sak.
Vart går gränsen för sött eller tantigt?
Dagens mode går tillback med blommiga klänningar och retro plagg.
Såg nämligen en jätte söt regnkappa på ICA MAXI,
mörkblå med röda rosor.
Hur söt som helst.
Sen kom tanken, är det här nått som min gammelmormor
kunde haft på sig..
Svaret blir ja, och jag hänger tillbacks regnkappan.

Jag blir lite förbannad att man kan ha på sig nästan vad som helst
i större städer och då är man hipp!
Här där jag sover och bor skulle man uppfattas som tantig.
Och de som gör mig ännu mer förbannad är att jag märker att jag bryr mig
för mycket om vad andra tycker.

Jag ska göra tantigt hippt här också!

Viva La Resistance!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: