torsdag 29 april 2010

Pimpa en grytvante

Philip flyttade till sin lägenhet för ungefär för en månad sen och jag hälsar på titt som tätt.
Det innebär att jag får hjälpa till och vara hemmafru med att diska, städa och laga mat.

Men Phlip har bara en grytlapp och jag klarar inte av grytlappar, allra minst en!
Jag är så rädd hela tiden att jag ska bränna mig!
Så när Philip och jag var på IKEA så tog jag tillfället i akt och köpte mig ett par grytvantar.
Det tråkiga var att de hel svarta och jätte tråkiga.
Så nu har jag pimpat upp dom lite för en billig penning!

Det jag gjorde var att köpa en billig spetsduk på second hand (Emmaus,Borlänge) för 10kr.
Jag använda mig av en duk som upprepade sig i mönstret, alltså blomma på blomma.
Men man kan använda en duk som "växer" som en stjärna.
Så här blev resultatet:



Snyggt va? :D
Nästan så att jag inte vill att de ska bo hos Philip längre!

Inga kommentarer: